TIPS MOTIVASI

"Apabila kita menolong orang lain, sebenarnya kita menolong diri sendiri, kerana apa jua kebaikan yang kita lakukan,akan berbalik kepada kita." -Flora Edwards

Mentor

Monday, August 18, 2008

Sentimental sikit(di luar pin kiut miut)

Dalam ramai-ramai kenalan, saya hanya ada seorang sahabat paling rapat. Saya tahu rahsianya dan dia juga tahu rahsia hidup saya. Dia tahu apa yang saya tangiskan dan saya juga begitu.
Banyak yang Allah takdirkan antara saya dan dia.
Satunya yang kelakar kerana perkahwinan saya dengan pasangan adalah asbabnya kerana dia, dan perkahwinan dia dengan pasangannya pula kebetulan asbabnya adalah kerana saya. Dan lagi kami dari dialek yang sama. Bertutur sama. Latarbelakang pun sama. Perangai rupanya sama menjadikan ada keserasian di situ.

Sampai pada satu tahap, saya berpesan pada suami sekiranya saya yang pergi dulu,jangan lupa diberitahu pada teman saya itu. Terbongkar dia juga berpesan yang sama pada suaminya. Kerana kami sangat jarang bertemu dalam alam realiti. Sahabat menangis sukar dijumpai, dan kita pun tidak akan menangis pada sebarang teman, dia teman saya menangis walaupun kami sama-sama jarang menangis. Tentu hanya pada ketika tertentu yang tidak dapat di tahan lagi.

Dulu, saya selalu beranggapan saya telah melakukan keputusan yang salah sama sekali apabila bertukar universiti,seterusnya bidang yang sama sekali berbeza 11 tahun dahulu. tapi rupanya sekiranya saya tidak melakukan itu, tentunya takdir hidup saya sudah jadi lain.Mungkin juga saya tidak berjumpa dengan sahabat saya yang ini.

2 comments:

mohad said...

salam... tak nak join gath ke..

Anonymous said...

Gath apa ya?